Mitä ikävöin Englannista?

Hetkeen en olekaan taas kirjoitellut mitään vaihto-opiskelusta kaikkien kiireiden vuoksi, mutta viime aikoina mulla on ollut tosi kova ikävä Englantiin. Ikävä iskee sellaisina tavallaan hyökyaaltoina, sillä välillä en ajattele Englantia tai vaihtoa ollenkaan. Sitten taas välillä ikävä on niin kova, että tekisi vain mieli käpertyä peiton alle. Ikävän laukaisee jotkut ihan pienet jutut, esimerkiksi brittirealityjen katsominen telkkarista tai nousevan lentokoneen näkeminen.
 
Yleensä asioiden kirjoittaminen helpottaa itseni kohdalla, ja siksi ajattelin koota tähän juttuja, joita ikävöin Englannista. Tein tällaisen vastaavan joulun alla koskien Suomi-juttuja ja sen voit lukea täältä.
 

Mitä ikävöin Englannista?

 
× Puistot. Ne ovat vähän rähjäisen näköisiä, mutta silti omalla tavallaan kodikkaita.

× Vaihtokoulu. Kyllä, mulla on ikävä mun koulua Englannissa. Southampton Solent University ♡

× Coca-Cola Vanilla Zero. Sitä sai isoissa pulloissa ja oon niin katkera, että Suomessa sitä löytää vain satunnaisesti tölkeissä Verkkokaupasta.
 
× Brittiaksentti. Mä vaan rakastan sitä, miltä brittiaksentti kuulostaa ♡

× Ilmasto. Tämä on varmaan monelle tosi outo kohta, koska usein on totuttu ajattelemaan Englantia tosi sateisena paikkana. Itse voin kuitenkin todistaa sen vääräksi omien kokemuksieni perusteella (okei, mulle sanottiin että osuin Englantiin harvinaisen hyvänä vuonna sään suhteen). Englannissa oli just sellainen ilmasto, josta mä tykkäsin eli sellainen sopiva lämpötila ja paljon aurinkoa. Ei liian kuuma eikä liian kylmä (vaikka pakkaset ovatkin parasta!).

× Mettricksin valkosuklaamocha. Daaamn se oli hyvää!
 
× Kansainvälinen ympäristö. Mä pyörin Englannissa tosi paljon toisten vaihtareiden kanssa ja tykkäsin siitä ihan älyttömästi. Oli ihanaa oppia esimerkiksi belgialaisesta kulttuurista!

× Päiväreissut lähikaupunkeihin. Ne oli ihan parhaita! Miksi Suomessa ei vaan lähdetä päiväksi johonkin läheiseen kaupunkiin? Eniten ikävöin Winchesteriä, Brightonia ja Manchesteriä, vaikkei viimeinen lähikaupunki ollutkaan.

× Isle of Wight. Aivan mieletön paikka! Harmittaa niin että pääsin käymään siellä vain kolmesti.
 
× Elokuvateatteri. Southamptonissa on Showcase Cinema de Lux -elokuvateatteri ja sitä on ihan älytön ikävä. Ne melkein makuuasentoon laskeutuvat superleveät penkit oli parasta!

× Ihmisten kohteliaisuus. Suomessa on turha kuvitellakaan, että ihmiset sanoisivat esimerkiksi "anteeksi, pääsenkö tästä?" jos haluavat kulkea jostain ahtaasta välistä. Täällä Suomessa mä olen nyt jo joutunut useaan otteeseen lähes ylikävellyksi, kun suomalaiset eivät vain osaa avata suutaan enkä ole itse ajoissa huomannut näitä urpoja. Myös anteeksi-sanan käyttö on niin vaikeaa suomalaisille, kun taas Englannissa sitä viljellään jos hipaistaankin toista kadulla.

× Englantilaisten tyyli. Mä sain jotenkin ihan hurjasti inspiraatiota englantilaisten tyyleistä ja pukeuduinkin esimerkiksi syksyllä aika paljon omia mukavuusrajojani koetellen.
 
× Englannin maalaismaisemat. Oon tästäkin puhunut useasti, että tykkäsin tosi paljon sellaisesta maalais-Englannista ja niitä maisemia on todellakin ikävä. Paras tällainen maalaisfiilis näkyi mun mielestä muuten Isle of Wightilla.

× Southampton. Mulla on niin ikävä sitä yleistä tunnelmaa Sotonissa. Bargate, muut muurinpätkät, Westquay, kaunis kotikatu, The Dancing Man, satama-alue ja moni muu paikka ♡
 
takki Bershka × paita Fatface × farkut Levi's × kengät Converse × kello Daniel Wellington × aurinkolasit Ray-Ban
 
Voisin lisätä tähän listaan vielä vaikka kuinka paljon juttuja, mutta tässä ne tärkeimmät jotta tästä postauksesta ei tulisi ihan liian pitkä. Se lohduttaa vähän, että enää kaksi kuukautta ja saan palata lyhyelle reissulle takaisin Englantiin, mutta ei se tietenkään ole sama asia. Voi kunpa saataisiin mahdutettua tuolle reissulle edes nopea visiitti Southamptoniin ♡

Kommentit