Reissukuvahaaste: Tarinat kymmenen matkakuvan takana

Katariina heitti mulle tämän kivan haasteen muutama päivä sitten, ja olinkin kyllä jo aiemmin pohtinut tämän toteuttamista mutta totta kai haastaminen sai lisäpotkun tähän! Mun blogissa ei tavallisesti nähdä haasteita, mutta tämä on yksi niistä, joiden koen sopivan hyvin tähän mun blogin tyyliin. Tarkoitus on siis jakaa kymmenen reissukuvaa, yksi per kategoria ja kertoa samalla pieni tarina kuvan takaa.
 

Kuva lentokoneen siivestä

Tämä kuva on otettu tämän vuoden ekoina päivinä, kun matkustin Suomesta takaisin Englantiin. Vaikka tämä kuva onkin muokattu sopivaksi mun Instagram feediin (:D), silti nuo värit ovat ihan aidot. En ole koskaan nähnyt niin nättiä auringonnousua kuin tuolloin! Oonkin aina sanonut että kauneimmat auringonnousut ja -laskut näkee lentokoneesta.
 

Paras vahingossa onnistunut otos

Tämä olikin helppo kohta:) Kuten huomaatte, kuva on vähän heilahtanut, mun ilme on mitä on eikä kuva ole tarkentunut oikein, mutta tämä on silti yksi parhaista kuvista mitä kuvakansioista löytyy. Tilanne tuli täysin puskista mulle ja myös kameran takana olleelle kaverille, ja olen ikuisesti kiitollinen että hän jatkoi kuvien räpsimistä eikä hämmentynyt liikaa! Kiitos hänen meillä on nyt parhaat mahdolliset kihlakuvat ♡
 

Luontokuva

Luontokuvaa sain etsiä hetken! Ilmeisesti siis eläimiä ei tule kuvattua niin paljoa, vaikka kotona Misha onkin mun lempparikuvauskohde. Maisemakuvaakaan en halunnut valita tähän, koska niitä näkyy tässä postauksessa jo tarpeeksi. Kuitenkin, tämä kuva lokista on otettu Brightonissa ja se oli myös tosi kiva päiväretki! Lokki päästi meidät tosi lähelle ja tykkään tuosta laskevasta auringosta, joka maalaa kuvaan ihanan sävyn.
 

Kuva, joka saa hyvälle tuulelle

Tämä kuva taas on Portsmouthin päiväretkeltä. Tuo oli myös ihan mahtava päivä! Tämä kuva olisi sopinut hyvin tuohon alempaankin kohtaan, mutta halusin ottaa sen tähän, koska ylipäänsä polaroid-kuvista tulee mulle tosi hyvä mieli. Niitä ei voi olla katsomatta ilman että hymy karkaa kasvoille.
 

Kuva matkaseurasta

Tässä on varmaan tämän haasteen vanhin kuva. Kuva on Tanskasta, jonne matkustettiin serkkujen kanssa. Pari ekaa päivää vietettiin rannikolla ja seuraavat pari Legolandissa, ja muistan tuon olleen aivan ihana reissu! Matkustettiin autoilla, nukuttiin muistaakseni yksi yö hostellissa, yksi hotellissa ja loput leirintäalueella teltoissa. Tällaisen reissun haluan kokea uudelleenkin! ♡ Ai niin, jos ette vielä huomanneet, niin mä olen tuo haamu tuolla joka loistaa vitivalkoisena kun mun serkku on vieressä kauniisti ruskettunut... Tästä näkyy niin hyvin kuinka kalpea mä oikeasti olenkaan :D
 

Postikorttikuva

Ah Malta ♡ Blue Lagoon oli mielettömän kaunis paikka, ja pakko myöntää että tämä on yksi maisemakuvalemppareistani, jonka olen itse ottanut. Tässäkään ei ole tuota Blue Lagoonin ja muun veden välistä värieroa editoitu mitenkään, ja musta se on ihan hullua miten veden väri voi olla noin eri! Tai siitä pohjan hiekastahan se johtuu, mutta ymmärrätte pointin haha. Tätä katsoessa tekee kyllä mieli lähteä johonkin lämpimään, vaikka muuten kaupungit vetääkin mua enemmän puoleensa.
 

Kuva yläilmoista

Lontoo on ehdottomasti mun toinen lempikaupunki ja suosittelen aina kaikille, että käykää London Eyessa! Ja tässä on syy miksi. Nuo näkymät olivat tosi upeita ja sieltä sai hyvän kokonaiskuvan tästä osasta kaupunkia. London Eye on kyllä tosi ruuhkainen lähes aina, mutta silti, on se sen arvoista.
 

Fiilistelykuva palmun alla

Mulla ei ollut yhtään fiilistelykuvaa palmun alta! Mutta korvaavaksi valitsin tämän, koska nuo jättiananaksen näköiset palmut on niin huippuja. Tämä kuva on otettu Isle of Wightilta, Ryden kaupugista ja kyllä, Englannistakin voit bongailla pieniä palmuja ;D En silti tiedä kuuluuko tuo enää palmuihin, mutta mun silmään se ainakin näyttää siltä.
 

Hyvää huomenta -kuva

Valitsin tämän, ehkä vähän erilaisemman kuvan, koska tuo aamu oli aivan ihana. Kuva on otettu Englannin Nottinghamista Sherwoodin metsästä, ja rakastan tässä noita aamuauringon säteitä ♡ Kirjoittelin Sherwoodin metsästä muuten tässä postauksessa, ja kuten sielläkin sanoin, aamu oli sellainen viileä mutta todella aurinkoinen. Siellä oli niin raikas ja rauhallinen fiilis ja siksi tuo on ollut yksi mun lemppariaamuista Englannissa.
 

Lempikaupunkini

Amsterdam ♡ En edes oikein tiedä mikä siinä on, mutta se vei mun sydämen mennessään. Heti kintereillä tulee Lontoo tai oikeastaan koko Englanti, ja siksi sanoisin Englannin olevan mun lempimaa (Suomen lisäksi), mutta yksittäisenä kaupunkina Amsterdam on suosikki. Siellä mulla oli todella kotoisa ja jotenkin vapaa olo, ja pidin kaupunkia myös tosi kauniina. Kuva ei ole mikään kovin loistava, koska näköjään mun silloinen kamera ei ollutkaan niin hyvä mitä luulin :D Silti, en tiedä mitään parempaa kuin keväinen Amsterdam, ja sinne palaan ehdottomasti takaisin vielä monta kertaa!

Kommentit