Yksi maailman kauneimmista paikoista - The Needles


Sunnuntaina koin jotain, mitä en ole koskaan ennen kokenut. Oikeastaan kaksikin juttua, joista ensimmäinen oli aivan hullu tuuli, enkä mä ole koskaan kokenut niin kovaa ja riepottelevaa tuulta :D Se oikeasti vei mukanaan ja sitä vastaan sai taistella kaikin voimin hahah.




Mutta se toinen oli The Needles. Mä en ole koskaan mitään nähdessäni häkeltynyt niin paljon, että vaan toistan kymmeniä kertoja sanaa "vau". Sitä lukuunottamatta menin ihan sanattomaksi ja vaan tuijotin ympärilleni suu auki. Mä en oo koskaan nähnyt mitään niin kaunista, kuin mitä näin The Needlesin näköalapaikalta.




The Needles on siis Isle of Wightin Alum Baylla sijaitseva kolmen ison kiven muodostama jono. Kiviä on ollut aiemmin neljä, mutta neljäs nimellä "Lot's Wife" kutsuttu neulan muotoinen kivi romahti myrskyssä vuonna 1764. Näistä kivistä on tullut Isle of Wightin tunnusmerkki ja se onkin suosittu turistikohde. Tuossa on tosi lähellä bussipysäkki, mutta bussit taitaa kulkea siihen vain kesäisin ja nyt me jouduttiin kävelemään aika pitkä matka nähdäksemme tämä upeus. Tuolla on myös (varmaankin vain kesäisin) vaijerihissi, jonka kyydistä voi ihailla näkymiä.




Kaikesta tuulesta ja kylmyydestä huolimatta tuolla jos missä sielu lepäsi. Oon aiemminkin toisella puolen Isle of Wightia ihaillut tuota valkoista kalliota, mutta tuolla sitä oli niin paljon, että meinasin ihan pakahtua. En oikeasti tajua itsekään, miten valkoiset kalliot voi olla mun mielestä niin upeita heh :D Usein sitä myös kuulee, että Englanti on ruma paikka mutta katsokaa nyt mitä sillä onkaan tarjottavanaan.




Mä toivon että näistä kuvista välittyisi edes vähän se kuinka upea paikka tuo onkaan, vaikka ehdottomasti tämä on yksi niistä jutuista, mitkä pitäisi omin silmin nähdä ja kokea. Tuolla jos missä mä haluaisin käydä vielä uudelleen. The Needles on yksi kauneimmista paikoista, missä mä oon koskaan ollut.

Kommentit